Facebook

Evidence of beginning relationships in Facebook

Talking about personal data: Did you ever wonder what exactly Facebook is seeing in your data? This article describes an interesting example in Detail:

“During the 100 days before the relationship starts, we observe a slow but steady increase in the number of timeline posts shared between the future couple.”

The Atlantic: When You Fall in Love, This Is What Facebook Sees

Say Hello, Facebook

Logo

Do you remember my article on wit.ai, a clever SAAS provider for automatisch speech recognition? They are the speech technology company recently bought by Facebook. This is, what wit.ai states on their blog on this issue:

It is an incredible acceleration in the execution of our vision. Facebook has the resources and talent to help us take the next step. Facebook’s mission is to connect everyone and build amazing experiences for the over 1.3 billion people on the platform – technology that understands natural language is a big part of that, and we think we can help.

The platform will remain open and become entirely free for everyone. Developers are the life of our project and the energy, enthusiasm and passion of the community has helped turn what was once just a lofty dream, into a reality. We want to continue to build with you.

 

 

 

Facebook-Käufe von glücklichen Gründern

Mit Instagram, WhatsApp und Oculus VR hat [Facebook] in den vergangen zwei Jahren drei Firmen übernommen, die als große Hoffnungsträger in ihren Segmenten gelten. Firmen, die zum Zeitpunkt der Deals jeweils über gute Voraussetzungen verfügten, um als unabhängige Unternehmen eigenständig zu wachsen. Sowohl Jan Koum, Gründer von WhatsApp, als auch Palmer Luckey, Gründer von Oculus VR, sprachen sich kurz vor ihren jeweiligen Einigungen mit Facebook explizit gegen Exits aus. Und doch gelang es Facebook-Chef Mark Zuckerberg, die enorme Chancen vor sich sehenden Entrepreneure zur Aufgabe ihrer Unabhängigkeit zu bewegen.

Netzwertig: Facebooks Rezept für gelungene Akquisitionen: Den Gründern weiter das geben, was Gründer wollen

Lokalisierungsprobleme in Social Games

Der Artikel handelt zunächst von Social bzw. Casual Games und geht dann ins Detail zu Problemen, die bei der Lokalisierung von Hidden Object Games auftreten:

Recientemente, tuve la oportunidad de colaborar en el testeo de localización de un juego de Facebook. Fue un proyecto en el que aprendí muchísimo, al ser de un género y plataformas distintos a los anteriores. Como añadido, el género se prestaba a una serie de complejidades de localización curiosas. Me explico: en líneas generales, el objetivo del juego era encontrar una lista de objetos ocultos en escenarios de distinta dificultad. En inglés, este subgénero se conoce bajo el nombre de Hidden Object Games.

Dificultades añadidas de la localización de juegos de Facebook